koronan keskellĂ€ iloa🙃


KĂ€mppĂ€ hujan hajalla. Koronavirus jyllÀÀ suomessa. Minulla muutto edessĂ€. YksinÀÀn kaaoksessa seison. 
YhtĂ€kkiĂ€ olenkin pennun omistajađŸ„°
3 vuotta sitten tein lupauksen ettĂ€ kun omista koiristani aika jĂ€ttÀÀ, minulle tulee Tosa Inu. Ja nyt se on syntynyt, maksettu, paperit tehty. VielĂ€ tuskaisen pitkĂ€ odottelu ettĂ€ saan pennun kotiin. Mutta aika menee nopeesti, kiitos muuton ja uuden työpaikan! 

Kun tĂ€ssĂ€ istahdin sohvalle ja mietin tĂ€tĂ€ minun pakkomielteistĂ€ halua saada juuri tietynlainen koira, olen varmaankin ollut Ă€rsyttĂ€vĂ€ persoona. Mutta edelleenkin tĂ€mĂ€ onkin minun koira. On monia koiria, mutta tĂ€mĂ€ on minun. 
Ihmiset ympĂ€rillĂ€ni ovat taas kuten olettaa pystyi, ignooranneet tĂ€mĂ€n asian tyystin. Ja se olikin odotettavissa. Mieluummin taas tuodaan ne omat murheet siihen ja ulistaan kuin huorat kirkossa. Noh. SelvittĂ€kÀÀ ne. ÄlkÀÀ minua vaivatko enÀÀ. 
On hyvin lĂ€hellĂ€ idiotismia edes kuvitella ettĂ€ yksikÀÀn ihminen joka ei ole ollut tĂ€ysillĂ€ matkassa tĂ€mĂ€n pennun hankinnassa, tulisi kuulumaan tĂ€mĂ€n pennun elĂ€mÀÀn. 

Ja kuten todistaa taas voidaan, puhdas kiinnostus muiden asioihin menettÀÀ merkityksensĂ€, jos elĂ€mĂ€n nĂ€kee pelkĂ€stÀÀn omaa nokkavarttansa pitkin. 
Joten. On ilo kuuluttaa, ettĂ€ nyt voi koko kolonna ratkaista niitĂ€ murheitaan ihan omalla aivokapasiteetillÀÀn ja hokea sitten sitĂ€ "vittu se on kusipÀÀ kun ei kuulu mitÀÀn siitĂ€". Minulle se on Okei. 

Ja joista jotka olivatkin rinnallani kun tĂ€tĂ€ projektia lĂ€pi kaahlasin. On se vaan ihmeellistĂ€ ettĂ€ yli 10 vuotta sitten Teemu, laittoi viestiĂ€ jollekkin tyypille ettĂ€ haluisin akitan pennun. Ja sain hĂ€neltĂ€ sellaisen. Ja nyt tosiaan 10 vuotta eteenpĂ€in, hĂ€n onkin se joka minua opastaa ja tukee uuden rodun kanssa. Ehket minĂ€ jotain oikein tein akitan kanssa đŸ€”đŸ‘Œ

Ja toinen henkilö! Joka on tĂ€ysin tuntematon, mutta pyyteettömĂ€sti vastaillut minun kysymyksiin ja opastanut minua oman kokemuksensa kautta. Ollut jokaisessa kÀÀnteessĂ€ matkassa ja varmasti tulee olemaan pennunkin matkassa. 

TĂ€ssĂ€ sitĂ€ siis ollaan. Muutaman viikon pÀÀstĂ€ minun maailmaan kuuluu vaan pentu ja minĂ€. Mutta meillĂ€ menee kaikki hyvin. MeistĂ€ tulee enemmĂ€n. Koska tapahtumaa suosii valmistautunutta. 
"Projekti tsuna arashi" on kĂ€ynnistynyt ✌️

Kommentit

TÀmÀn blogin suosituimmat tekstit

Omia ajatuksia vÀlillÀ...

vaikeita aikoja.

2 viikon loppurutistus 🙊